fotowedstrijd werkgroep Digifoto 2016

Deel dit artikel

,

geen foto beschikbaar

 

  WERKGROEP DIGITALE FOTOGRAFIE

 

Onderwerp: fotowedstrijd

 

Hoi allemaal,

Afgelopen donderdag hebben we een gezellige bijeenkomst gehad in “het nieuwe zaaltje” in het Majoraat.  Tijdens de avond hebben we verschillende dingen bekeken, waaronder de vernieuwde website van de regio  en hebben we allerlei vragen op fotografisch en computergebied behandeld. Een van deze vragen, over Total Commander (hét alternatief voor Windows Verkenner) heeft erin geresulteerd dat op maandag 18 januari (de vrije inloop) er door Walter Meerbeek een lezing wordt gegeven. Ook wij als hobby fotografen kunnen veel met TC doen binnen de fotografie.

Maar goed, de reden dat we deze mail sturen is de fotowedstijd. Zoals bekend zijn we begonnen met een wedstrijd rond een aantal thema’s en uiteindelijk zullen we in juni door een (vak) jury de winnende foto’s bekend maken.

Omdat nog niet iedereen voor het eerste thema (feest) foto’s heeft ingeleverd, deze mail ter herinnering. Daarbij de kanttekening dat zij, die al wel foto’s hebben aangeleverd, dit gedeelte van deze mail mogen “vergeten”.

Laten we nog even de thema’s vermelden;

             

  1. Januari: FEEST (bijvoorbeeld de kerstdagen, oud en nieuw, de verjaardag van de buurvrouw, verzin maar wat…. J )
  2. Februari: WINTER (dit spreekt voor zich)
  3. Maart: DIEREN (ook dit moge duidelijk zijn)
  4. April: MENSEN (géén portretfoto’s)
  5. Mei: in 1ste instantie hebben we gekozen voor SPORT. Maar dit is een moeilijk thema en lang niet iedereen heeft iets met sport. Misschien dat we hiervoor een ander thema, bijvoorbeeld voorjaar, straatfotografie of zelfs een vrij onderwerp voor moeten kiezen. Dat bespreken we nog wel op een van de komende clubavonden.

            

De SPELREGELS:

  1. De foto’s moeten recentelijk (in de periode dat het thema loopt) gemaakt zijn, dus géén archieffoto’s!
  2. Foto’s moeten uiterlijk op de betreffende clubavond zijn ingeleverd. (In overleg kan de inleverdatum voor een specifiek thema worden veranderd)
  3. Foto’s moeten de EXIF-gegevens bevatten
  4. Foto’s moeten als JPG-plaatje in een zo hoog mogelijke resolutie worden ingeleverd
  5. Foto’s mogen zowel per email als op een USB stick worden aangeleverd. (Bij Erik)
  6. In geval dat de foto’s per mail worden aangeleverd, graag op het adres:
  7. Nadat in mei de foto’s van het laatste thema zijn ingeleverd, gaan de foto’s naar een onafhankelijke jury (die geen lid zijn van onze werkgroep) die de foto’s per thema gaan beoordelen. De foto’s krijgen een (willekeurig) nummer zodat ook de jury niet weet wie de eigenaar van de foto is.
  8. Op de clubavond in juni zullen dan de foto’s worden gepresenteerd en de winnaars bekend gemaakt worden.

Omdat er voor het 1ste thema (feest) nog maar weinig foto’s zijn ingeleverd gaan we voor één keer de regels versoepelen. Voor het thema Feest mag, voor zover je nog geen foto’s hebt ingeleverd, deze keer ook foto’s uit je archief worden ingeleverd. En ook de deadline is verlengd. Uiterlijk donderdag 4 februari, eventueel samen met de foto(s) van het 2e thema, winter, moeten ze binnen zijn. Maar eerder mag natuurlijk ook. J

En hoewel je de foto(s) op een stickie of zo mee mag nemen naar de avonden gaat de voorkeur toch uit naar het inleveren per email op het speciaal daarvoor aangemaakt email adres,  

en vermeld dan je naam en een korte omschrijving van de foto(s) erbij. Waarom bij voorkeur per mail? Omdat er anders bij het inleveren op de clubavond mogelijk anderen jou bijdrage al “zien….” (Afgelopen donderdag was er een lid dat zo enthousiast was en zijn foto’s aan mij gaf terwijl er nog 3 andere leden naast hem stonden hahaha )

Oké, het is natuurlijk geen verplichting om mee te doen maar het is natuurlijk wel hartstikke leuk om mee te doen.

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust (bij Joop of mij)

Joop, Arie en Erik

 

 

'Meld je aan voor de nieuwsbrief' van HCC!zeeland

'Abonneer je nu op de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden